Accounts
De accounts zijn medewerkers van gemeenten en provincies die als het ware de liaison zijn tussen Regio Zwolle en haar of zijn eigen organisatie. Ze brengen de samenwerking van Regio Zwolle ter sprake in de organisatie en stimuleren de samenwerking waar kan.
Wat doen ze?
De accounts van Regio Zwolle vervullen een cruciale rol als het ambtelijke aanspreekpunt binnen hun eigen organisaties, gericht op gemeentesecretarissen, provinciedirecteuren, of bestuurders. Ze fungeren als bewakers van de informatielijn naar het eigen bestuur en/of de organisatie, waarbij ze actief streven naar het bevorderen van onderlinge samenwerking en kennisdeling tussen regionale partners. Daarnaast leveren ze waardevolle input voor het kennisprogramma van Regio Zwolle en dienen ze als klankbord voor het Regio Zwolle Bureau op vraaggerichte basis.
Accounts van Regio Zwolle hebben tweemaal per jaar digitaal overleg, dat als een technische briefing dient in aanloop naar het Algemeen Bestuur. Dit overleg biedt een gestructureerde gelegenheid om zaken te bespreken en af te stemmen. Daarnaast komen accounts tweemaal per jaar fysiek samen, wat bijdraagt aan netwerkvorming en intensieve kennisdeling binnen de Regio Zwolle. Door deze on- en offline ontmoetingen ontstaat een dynamisch samenspel van samenwerking en informatie-uitwisseling tussen de accounts en Regio Zwolle bureau, waarmee een solide basis wordt gelegd voor de regionale ontwikkelingen en initiatieven.